Сигурно разполагате с множество визитки, но бихте ли могли да отговорите честно какво е различното между тях? В същото време визитка с пълно прорязване на определени елементи ще бъде веднага запомнена и трудно ще бъде объркана с друга. Завладяващият ефект при рязане по контур не се изчерпва само с визитките.
Той е приложим също за папки, брошури, пощенски картички и всякакви други печатни материали. Повечето клиенти, а и дизайнери бягат от възможността на този тип довършителни процеси. Ние обаче ви предлагаме няколко интересни начина, чрез които може да създадете един незабравим дизайн.
-
Подчертайте логото
Човешкото око първо забелязва елементите, които са изрязани. Ето защо няма по-важно нещо за представяне по този начин от логото на компанията, стига то да позволява рязане по контур. Може да загатнете контурите или да подчертаете определени елементи от него, в случаите, когато не може да бъде изрязано цялото лого. Също така може да комбинирате цвета на листа под логото, така че то да изпъкне в съответния цвят след изрязване, както е показано на снимката. Ако логото е достатъчно силно разпознаваемо, когато се печата в един цвят, то със сигурност изрязването е добър начин за неговото представяне.
-
Насърчавайте взаимодействие
Дизайнерите често са крайно фокусирани върху това как изглежда даден продукт и забравят, че могат да се възползват и от останалите сетива на хората. Печатните материали дават възможност за допир, а не само за визуален контакт. Комбинацията от две сетива прави запомнянето на информация много по-лесно.
-
Подчертайте контурите на дадено изображение
Изрязването по контур дава възможност за премахване на ненужното празно пространство, а това спомага подчертаването на определена картина. Понякога снимката на вашия продукт или марка казва повече, отколкото няколко написани послания. По този начин се спомага за фокусирането и акцентирането върху даден обект.
Тази възможност е много подходяща и за брошури, папки или други проекти, както се вижда и в информационната брошура на TED конференцията през 2012 година, залагаща на рязане по контур.
-
Създаване на разпознаваем обект
Понякога формата на рекламния материал сама по себе си може да бъде достатъчно силна, за да създава дизайна около себе си. Само се замислете колко малко място имате за поставяне на визуални елементи, когато правите визитки или пощенски картички. Ето защо чрез трансформиране на самото пространство в интересен визуален елемент може да се възползвате максимално от малкото, което имате.
Разпознаваемите форми са навсякъде около нас – от кутия за пуканки, през рибка, бутилка или дори аудиокасета. Формите са ограничени единствено от вашата фантазия.
-
Изрязвайте типографски елементи
Някои марки не позволяват рязане по контур на визуални елементи като част от дизайна. В този случай много дизайнери препоръчват използването на текстови елементи. По този начин текстът става много по-динамичен и впечатляващ. Изрязаният текст изглежда като изскачащ от страницата под него.
-
Подчертайте съобщение
Най-важният аспект на маркетинговата кампания е съобщението, което компанията иска да направи. Дизайнът има за цел да засили влиянието на този компонент. Може да постигнете този ефект по много начини – чрез изрязване на прозорци под различни форми, създаване на контур и други.
-
Календарите също могат да бъдат изрязани
Тази година създадохме няколко календара с частично или пълно прорязване. Най-хубавото е, че няма ограничение във вида и този тип елементи са подходящи, както за стенни, така и за настолни календари. При пълното прорязване в комбинация с използването на ефектни картони се получава красива цветова комбинация между различните месеци, докато обемът от частично прорязаните елементи създава чувство за обем в календарите.
Текст: Антон Даскалов