Когато използвате QR код в своите печатни рекламни материали, най-важното, за което трябва да мислите е как да взаимодействате с потребителя, който използва своя смартфон или таблет. Много компании смятат, че щом могат да генерират QR код, то те вече знаят какво правят, но за съжаление те всъщност допускат всяка една от грешките, описани по-долу.
Как да избегнем най-често срещаните грешки при използване на QR код
- Не пренасочвайте потребителите към десктоп версията на сайта си чрез QR код – Хората използват мобилни устройства, следователно очакват информацията да се зареди максимално бързо и опростено. Ето защо трябва да имате мобилна версия на своя сайт. Това е версия, която да съдържа най-важната за мобилните потребители информация. Имайте предвид, че този тип потребителите много лесно могат да се разконцентират, докато ползват своя смартфон. Затова не губете допълнително тяхното време.
- Не използвайте QR код, ако не може да проследите какво се случва след посещението – Основната задача на маркетинговите кампании е да позволяват проследяване на възвращаемостта на инвестициите. Хубавото е, че QR кодовете позволяват именно това, което не бе възможно с директния мейлинг, рекламата във вестници или телевизия. Именно поради използването на QR кодове, последните три отново набират популярност.
- Не оставяйте потребителя неинформиран – Задължително поставяйте допълнителна информация, относно това какво трябва да се направи с QR кода. Дали е необходимо да се свали определено приложение, с което може да се разгледа съдържанието. Добавете и кратка информация какво да очаква потребителят след сканирането.
- Не използвайте прекалено малки QR кодове – Задължително съобразявайте начина, по който ще бъде сканиран QR кодът. Има значение дали той е разположен на визитка или на билборд, намиращ се от другата страна на линиите на метрото. За печатни материали, които се взимат в ръка е достатъчен и квадрат с размер на всяка от страните в рамките на 2-3 сантиметра. Проблем за сканирането на кода могат да окажат също така контрастът с останалите изображения, основата на която е отпечатан и други.
- Не използвайте прекалено дълги адреси – Дългите адреси означават повече точки информация, записана в QR кода. Това от своя страна може да доведе до проблем с прочитането (особено при по-малки размери на кода). Използвайте някоя от многото програми за съкращаване на web адреси. В допълнение може да изпишете краткия адрес непосредствено до или под самия QR код, защото голяма част от хората предпочитат да въведат даден адрес, вместо да сканират код. Така ще достигнете до повече потребители.
- Не използвайте стандартни QR кодове – Направете своя QR код разпознаваем, като използвате своето лого. Вече съществуват множество възможности за привличащ вниманието дизайн на кодовете.
- Не поставяйте QR кода на своите печатни рекламни материали ако не е тестван – Винаги тествайте QR кодовете, които генерирате, при това с различни устройства. Може да се окаже, че един код се прочита от една операционна система, но от друга – не. Освен това чрез теста ще установите дали не сте допуснали някоя от грешките, описани по-горе.
За финал ще Ви загатна няколко възможности, които може да предоставите на потребители при сканиране на QR код:
- за обаждане към конкретен номер
- за локализиране, посредством GPS – подходящ за доставки и превозвачи
- за електронни разплащания
- за резервация на билети – подходящи за кина, театри, заведения и други
- за получаване на обратна връзка и проучвания
- за електронна търговия и достъп до отстъпки и промоции
Текст: Антон Даскалов