През последните 20 години коренно се промениха видът и количеството на издаваните фактури. В средата на 90-те години фактурите се попълваха основно на ръка и се произвеждаха на кочани, наречени фактурници, а средната поръчка варираше от сто, до няколко хиляди кочана. Големите количества бяха в резултат на често анулиране на фактури, поради допуснати грешки при […]
В тази статия няма да ви занимавам със стандартните печатни формуляри и рекламни материали. От хартия и картон могат да бъдат изработени множество интересни неща. Някои от тях може да направите сами, а за други ще ви трябва професионална помощ от фирми, занимаващи се със съответната дейност. Ето за какво става дума: Хартиен макет на […]
Довършителни процеси по облагородяване на печатната продукция включват: довършителни услуги и следпечатни ефекти. Към тях спадат широка гама от операции, които са разгледани в темата: сгъване, подвързване, лакиране, ламиниране, топъл релефен печат, щанцоване и други. СГЪВАНЕ Съществуват различни варианти за сгъване на рекламни материали. В зависимост от машините те могат да правят 1, 2, 3 […]
Убеден съм, че няма човек, на който да не се е налагало да прави запитване за цена на продукт или услуга по конкретни изисквания. В тази статия ще предложа няколко конкретни препоръки, базирани на множество обработени запитвания, чрез спазването на които ще си спестите време и средства за уточняване на детайли. Същевременно това ще гарантира […]
Флаерите са един от най-ефективните маркетингови печатни материали. Те се използват най-често при промоции като техният дизайн може да каже много за една компания. С тях може да се обърнете директно към потребителите, които биха се заинтригували от конкретен продукт и да им отправите директно послание. Привличането на вниманието е от особено значение при създаването […]
Изпитвали ли сте чувство на тревожност в жълта стая? Синият цвят кара ли ви да се чувствате спокойни и отпочинали? Художниците и дизайнерите отдавна са разбрали как да използват цветовете така, че те да оказват влияние на настроенията, чувствата и емоциите ни. Някои цветове могат да повишат кръвното ни налягане, метаболизма или да причинят преумора […]
В тази тема ще разгледаме най-често срещаните грешки при изготвяне на графичен дизайн на визитни картички. Като избегнете допускането на тези недостатъци ще оставяте още по-добро впечатление с визитките си. Не прекалявайте с информацията Вашата визитка не е уеб сайт. Тя има прекалено малки размери и служи за създаване на контакт, а не за да […]
Изборът на графичен файлов формат следва да става в зависимост от желания краен резултат. Сравнително пълен списък на всички съществуващи графични файлови формати може да бъде намерен в Уикипедия. Преди да разгледам най-разпространените файлови формати за векторни и растерни изображения ще обърна внимание на основните методи за компресия. Тя има за цел да намали размера […]
Дигиталният печат позволява отпечатването на променливо съдържание за всеки отделен екземпляр. Тази възможност се нарича Variable Data Printing (печат с променливи данни, VDP) или също така Variable Information Printing (печат с променлива информация, VIP). Процесът позволява промяна във всеки един елемент (текст, растерни или векторни изображения, баркод и други) от документите или рекламни материали, без […]
В настоящата статия ще разгледам действащите международни стандарти за част от най-използваните формати при хартиите. Още в началото искам да отбележа, че темата не си поставя за цел да бъде абсолютно изчерпателна за всички съществували някога или в момента стандарти и формати. В основния стандарт ISO 216 са посочени крайните размери на хартиите за формати […]